گروه کافی شاپ‌های زنجیره‌ای هُنُنُی دونات
تمامی حقوق سایت محفوظ است.

 در این مقاله به تعریف مفهوم سرمایه گذاری و اهمیت آن می پردازیم و شما را با مزایای سرمایه گذاری در صنعت غذا و بهترین روش های کارآفرینی و سرمایه گذاری آشنا خواهیم کرد.

همچنین تمرکز خود را به معرفی اخذ نمایندگی هننی دونات معطوف خواهیم کرد که شما را قادر می سازد که در کوتاهترین زمان ممکن به سود قابل توجهی دست یابید.

 

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری به معنای تخصیص دادن منابع مالی به یک دارایی و یا کسب و کار است که انتظار می رود سودآوری بالایی داشته باشد. بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از سرمایه گذاری مطرح می‌شود به خرید مسکن، زمین، خودرو، طلا، و یا ارز فکر می‌کنند. زیرا بصورت معمول پیش بینی می گردد که قیمت هر کدام از این دارایی ها با گذشت زمان افزایش یابد و منجر به حفظ ارزش سرمایه شخص گردد و منبع درآمد اضافی برای وی ایجاد کند.

برخی به اشتباه تصور می کنند که بازده در بازار سرمایه تضمین شده است، در صورتی که همواره احتمال خطا و عدم موفقیت وجود دارد. بنابراین، نیاز است که افراد توانایی پذیرش ریسک را داشته باشند و پیش از هرگونه تصمیم گیری تمام جوانب کار را به دقت بسنجند. همچنین در صورت نیاز به مشورت با کارشناسان خبره بپردازند. در غیر اینصورت، ممکن است میزان سرمایه اولیه آنها کاهش چشمگیری یابد و متضرر گردند.

 

چرا مدیریت مالی اهمیت دارد؟

از آن جهت که اکثر ما انسان ها دغدغه تامین آسایش و رفاه برای عزیزانمان را داریم، خواهان افزایش میزان دارایی های نقدی و غیر نقدی خود هستیم تا وضعیت مالی خود را بهبود بخشیم. به این منظور، اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین می کنیم و جهت دستیابی به آنها تمام تلاش خویش را بکار می گیریم.

اولین قدم جهت دستیابی به اهداف مالی، تدوین یک برنامه دقیق و هدفمند است. سپس نیاز به استراتژی های سرمایه گذاری کارآمد است، زیرا آنها نقش کلیدی در مدیریت دارایی ها دارند. بدیهی است که با گام بر داشتن در مسیر صحیح شانس موفقیت و آرامش خاطر شما بیشتر می گردد.

 

ویژگی های یک سرمایه گذاری خوب چیست؟

  •  سرمایه گذاری که به شما کمک می کند به اهداف مالی خود برسید.

بی شک برای کسب سود و دستیابی به اهداف مالی خود، باید سرمایه گذاری مطمئن و هدفمندی را در نظر بگیرید که زمینه ساز موفقیتتان در آینده باشد و تحقق اهداف کوتاه مدت شما را، نظیر خرید خودرو، لوازم منزل و … امکان پذیر سازد. به بیان دیگر، ضمن حفظ ارزش سرمایه اولیه به میزان ثروتتان بیفزاید، منبع درآمد اضافی برایتان ایجاد کند، قدرت خرید شما را افزایش دهد، و امنیت مالی برایتان به ارمغان بیاورد. فارغ از این که برای چه نیاز و یا آرمانی تلاش می کنید، داشتن یک چشم انداز واضح و روشن از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به شما کمک کند تا از چالش ها و مشکلات پیش رو به راحتی عبور و آن ها را به یک فرصت تبدیل نمایید.

  • سرمایه گذاری که بتواند از پول شما در برابر تورم محافظت کند.

تورم یعنی قیمت ها به شکل فزاینده و نامنظمی در یک بازه زمانی مشخص افزایش یابند که سبب کاهش قدرت خرید مردم و عدم توازن میان عرضه و تقاضا می گردد. این وضعیت برای بسیاری از اقشار جامعه مشکلات عدیده ای ایجاد می کند. اگرچه رکود اقتصادی و تورم اجتناب ناپذیراست، اما می توان اقداماتی را برای کاهش اثرات آنها در نظر گرفت که به حفظ سرمایه و یا افزایش دارایی منتهی می گردد. به عنوان مثال، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از بهترین اقدامات درشرایط تورم محسوب می شود، زیرا بطور معمول قیمت مسکن در گذر زمان افزایش می یابد. خرید سهام یک گزینه دیگر است که در وضعیت بد اقتصادی ممکن است دستخوش تغییرات کمتری شود. همچنین سرمایه گذاری در بازار طلا نیز می تواند در بلند مدت سودآور باشد.

  • سرمایه گذاری که سبب کاهش دغدغه های مالی شما در دوران بازنشستگی گردد.

سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی فرآیندی بلندمدت است که نیاز به برنامه ریزی دقیق در ایام جوانی دارد. شما باید زمان مورد نظر برای آغاز بازنشستگی، میزان هزینه ها، و نحوه صرف اوقات فراغت خود را مشخص نمایید. سپس به سرمایه گذاری بپردازید که بازگشت مناسبی در طولانی مدت خواهد داشت که آرامش خاطر و امنیت مالی را برای شما رقم می زند تا بتوانید از گذران زندگی در کنار خانواده در سنین سالمندی حداکثر لذت را ببرید.

 

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در ایران چیست؟

  •  سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید، بایستی در نظر داشته باشید که در بسیاری از مواقع بازدهی ناشی از نگهداری طولانی مدت دارایی است. همچنین غالبا به مبلغ سرمایه زیادی نیاز است. اما اگر بتوانید میزان دانش و تجربه خود را افزایش دهید و پول خود را صرف خرید املاک خوب نماید به مرور زمان میزان درآمد شما رشد قابل ملاحظه ای می یابد.

  • سرمایه گذاری در بازار بورس

خرید و فروش سهام یکی از پر ریسک ترین و در عین حال سودآورترین انواع سرمایه گذاری ها است. این روش مزایایی نظیر دسترسی آسان، قابلیت نقد شوندگی سریع، تنوع بازار، و … را دارد. با وجودی که بصورت عمومی بازار سهام در بلندمدت عملکرد خوبی دارد، هیچ تضمینی برای کسب درآمد و یا بازگشت سرمایه وجود ندارد. به عنوان مثال، چند سال قبل در ایران بسیاری از سرمایه گذاران ضرر مالی زیادی متحمل شدند. پیش از ورود به این بازار نیاز است که فرد دانش خود را ارتقا بخشد و یک برنامه مدیریت ریسک جامع داشته باشد. سپس خود را آماده نماید تا در زمان مقتضی بهترین تصمیمات را اتخاذ نماید. همچنین می تواند از کمک مشاوران، کارگزاری ها و یا صندوق های سرمایه گذاری بهره ببرد و بخشی از سود خود را بابت کارمزد به آنها پرداخت کند.

  • سرمایه گذاری در بازار طلا

طلا به عنوان یک فلز گران‌بها شناخته می شود و به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در مقابل عوامل خارجی از دیرباز طرفداران زیادی دارد. در این بازار می توان با صرف هزینه اندک و یا حتی بدون دانش فعالیت خود را شروع کرد و به سود بالایی دست یافت. طلا با حجم کم و ارزش زیاد می تواند به عنوان یک پشتوانه مالی قوی محسوب گردد و در مواقع ضروری استفاده شود. در حقیقت طلا قدرت نقدشوندگی بالایی دارد و هر لحظه امکان تبدیل کردن آن به وجه نقد وجود دارد. مزایای طلا سبب گردیده است که توجه زیادی به آن معطوف گردد، بنابراین اگر فردی سرمایه خود را به خرید طلا اختصاص داده است باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد. سرمایه گذاری در این صنعت می تواند بصورت خرید طلای سفید، طلای زرد زینتی، طلاهای آب شده، شمش طلا، سکه طلا، و … باشد.

  • سرمایه گذاری در ارز های خارجی

یکی از راه‌های رشد سرمایه، سرمایه گذاری در ارزهای خارجی نظیر دلار، یورو، دینار و … است که هر کدام از آنها دارای ارزش مختلفی می باشند. بصورت کلی پول کشورهایی که دارای رشد اقتصادی بالایی هستند منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری است و افراد عموما می توانند در لحظه و بصورت فیزیکی آنها را به فروش برسانند. لازم به ذکر است که این بازار دارای ریسک و نوسان است و عواملی نظیر روابط اقتصادی، سیاست های بانک مرکزی، رکود اقتصادی، تورم، و … برروی ارزش آن تاثیر می گذارد و ممکن است منجر به سقوط و یا صعود قیمت ارزها گردد.

  • سرمایه گذاری در خودرو

اگرچه در سایر کشورها خودرو به عنوان یک کالای مصرفی محسوب می شود، در ایران سرمایه گذاری در این بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عموما برای ورود به بازار خودرو به  تخصص زیادی نیاز نیست و مدل های متداول خودرو به آسانی معامله می گردند. بنابراین، یک سرمایه گذاری مطمئن و با حاشیه سود معقول است. نوسان قیمت وسایل نقلیه تحت تاثیرعواملی نظیر میزان عرضه و تقاضا، هزینه های نگهداری، هزینه های تعمیرات، بیمه، قیمت مواد اولیه، مالیات، تکنولوژی ساخت و … می باشد. خودرو ممکن است دچار استهلاک، تصادف و یا حتی سرقت گردد و به همین دلیل تخصیص سرمایه خود به آن دارای ریسک است. همچنین محل نگهداری خودرو همواره یکی از دغدغه های سرمایه گذاران است.

  • سرمایه گذاری در کسب و کار

یکی از روش های سرمایه گذاری که در سال های اخیر رواج یافته است، سرمایه گذاری در کسب و کارهاست که یک فرصت منحصر به فردی را برای پیشرفت شخصی و اقتصادی فراهم می آورد. در این روش فرد برای استفاده از سود حاصل از یک مدل تجاری توسعه یافته و آزمایش شده متعهد می گردد که مبلغی را پرداخت نماید. همکاری شخص ممکن است پس از به اتمام رسیدن مدت زمان قرارداد به پایان برسد. شرکت ها معمولا به دلایل مختلفی نظیر توسعه، ایجاد محصول جدید، بازاریابی، و … تمایل به جذب سرمایه گذار و واگذاری بخشی از سهام خود را دارند. در این روش ممکن است برخی از سرمایه گذاران هیچ نقشی در اداره و مدیریت تجارت نداشته باشند، فقط پول خود را در اختیار صاحبان صنایع قرار دهند و سپس منتظر بازده حاصل از آن فعالیت بمانند. همچنین در برخی از مواقع این امکان برای سرمایه گذاران مهیا است که دانش و تجربه خود را برای رشد بیزینس بکار گیرند و به همکاری با آن تیم بپردازند. این نوع سرمایه گذاری به صورت بالقوه پرسود و تضمین شده است، اما انتخاب بهترین کسب و کار ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین، پیش از هر اقدامی باید زیرساخت، سیستم، نحوه مدیریت و … کسب و کار به دقت بررسی گردد و در تصمیم گیری تعجیل نشود.

 

کجا پول خود را سرمایه گذاری کنم؟

هنگامی که صحبت از سرمایه گذاری می شود افراد با گزینه های متعددی مواجه می شوند، اما اکثر آنها به دنبال بازاری کم ریسک، پر سود و مطمئن هستند. در صورتی که شفافیت مالی و ضمانت بازگشت وجه وجود داشته باشد، افراد احساس امنیت می کنند و حتی ممکن است سایرین را نیز به آن سرمایه گذاری تشویق نمایند.

در همین راستا سرمایه گذاری در کسب و کار های امن و موفق توصیه اکید می گردد. زیرا این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم می آورد که در صورت تمایل خودشان در مدیریت آن بیزینس نقش فعالی ایفا نمایند و با کمک گرفتن از دانش، تجربه و ایده های ارزشمند خود سبب گسترش فعالیت و کسب سود شوند.

 

چرا سرمایه گذاری در صنعت غذا ارزشمند است؟

سرمایه گذاری در رستوران، فست فود و یا کافی شاپ یکی از بهترین روش های کسب درآمد است که فرد می تواند بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم در اداره آن بیزینس دخیل باشد. با مطرح شدن ایده های جدید مانند فرانچایز به صنعت غذا، سرمایه گذاران می توانند با بهره گیری از یک سیستم موفق شاهد رشد، سوددهی، بازگشت سرمایه و درآمدزایی مناسب باشند. سرمایه گذاری در این صنعت و اخذ نمایندگی یک برند معتبر و شناخته شده می تواند چالش هایی که مدیر یک رستوران، فست فود و یا کافی شاپ تازه تاسیس ممکن است با آنها مواجه شود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و با حمایت و پشتیبانی هایی که توسط فرانچایز دهنده ارائه می گردد، حاشیه امن بالایی را برای سوددهی آن کسب و کار فراهم سازد.

در همین راستا، سرمایه گذاری در کافی شاپ های زنجیره ای هننی دونات را به شما پیشنهاد می دهیم که می تواند زمینه ساز رشد و موفقیت روزافزون شما گردد. هننی دونات به عنوان تنها فرانچایز ایران در فیلد کافی شاپ، قادر است تا با ارائه مشاوره، سیستم سازی، پشتیبانی، و …  به رشد کسب و کار شما کمک شایانی نماید. کارشناسان خبره ما در دفتر مرکزی برند هننی دونات آماده ارائه مشاوره های تخصصی به آن دسته از سرمایه گذارانی هستند که قصد پیوستن به یک سیستم فرانچایز ایرانی موفق را دارند.

 

آیا سرمایه گذاری در صنعت کافی شاپ پرسود است؟

اگر قصد دارید یک کافی شاپ را از صفر بازگشایی نمایید، باید برای مواردی نظیر تعیین موقعیت مکانی، دستمزد کارکنان، آیتم‌ های موجود در منو، تجهیزات، آموزش و غیره برنامه ریزی دقیقی انجام نمایید. اگرچه ممکن است مدیریت تمام امور به تنهایی بسیار دشوار به نظر برسد، از طریق تجربه، دانش و مهارت، کسب موفقیت امکان پذیر است. در حقیقت اگر کسب و کار خود را بر پایه ای مستحکم بنا کنید قادر خواهید بود که به سود مناسبی دست یابید، تجارت خود را گسترش دهید، نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی پیدا کنید و ریسک مالی خود را کاهش دهید.

مجموعه کافی شاپ های زنجیره ای هننی دونات به شما یاری می رساند که تحقق اهداف تجاری خود را به طور کامل میسر نمایید و در کوتاه مدت بیزینس خود را شکوفا کنید.